SuiteCRM to oprogramowanie, które powstało jako odpowiedź na zawieszenie społecznościowej edycji SugarCRM. Dzięki temu, że bazuje na rozwijanej przez wiele lat i dopracowanej platformie, do jego głównych zalet należą stabilność, niezawodność i możliwość nieograniczonego rozwoju. 

Prace nad SuiteCRM rozpoczęła firma SalesAgility pod koniec 2013 roku. SuiteCRM był dwa lata z rzędu laureatem BOSSIE Award 2015 i 2016 za najlepszy otwartoźródłowy system CRM. Wcześniej ośmiokrotnie laureatem był system SugarCRM, na którym bazuje SuiteCRM. Od pojawienia się go na rynku, pakiet instalacyjny został już pobrany ponad 500 000 razy. Świadczy to o jego popularności, a zarazem jakości.

Dlaczego SuiteCRM

W RC Cloud wdrażaliśmy system SuiteCRM wielokrotnie i nasi klienci wybierali to rozwiązanie głównie ze względu na:

  1. Dużą ilość funkcjonalności w podstawowej wersji systemu, co usprawnia proces wdrożenia i obniża jego koszt.
  2. Łatwość rozbudowy systemu o nowe pola i relacje dzięki kreatorowi graficznemu, co pozwala nawet zespołowi wewnątrz firmy, bez wiedzy programistycznej dostosowywać system do potrzeb firmy.
  3. Wbudowane API, co pozwala na łatwiejsze zintegrowanie z innymi systemami w firmie oraz automatyczne aktualizowanie baz danych pomiędzy różnymi programami.
  4. Możliwość nieskończonej rozbudowy. Możliwe, że aktualnie Twoja firma nie wymaga wielu funkcjonalności od CRM. Jednak, jeśli w przyszłości się to zmieni, to nie będzie potrzeby przenoszenia się do innego oprogramowania, ze względu na ograniczenia obecnego CRM-u.
  5. Rozszerzalność w oparciu o gotowe moduły dostępne na rynku, co pozwala znacznie zmniejszyć koszt i czas wdrażania dodatkowych funkcjonalności oraz integracji z innymi programami w firmie.
  6. Responsywny wygląd, co pozwoli używać SuiteCRM nawet w terenie, ze swojego urządzenia mobilnego.

suite crm panel logowania

Główne funkcje wykorzystywane w SuiteCRM:

1. Marketing

Wspólna ze sprzedażą baza informacji o klientach. Obsługa kampanii marketingowych i śledzenie wygenerowanych kosztów i przychodów. Grupowanie odbiorców i wysyłanie kampani malingowych z możliwością śledzenia reakcji.

2. Zarządzanie sprzedażą

Obsługa i kierowanie procesami sprzedażowymi. Śledzenie szans, prognozowanie i wyznaczanie targetów. Możliwość obserwacji i analizy całego lejka sprzedażowego.

crm zarządzanie sprzedażą

crm szanse sprzedażowe

3. Google Maps

integracja z Google Maps pozwalająca na wyszukiwanie klientów w danym obszarze z naszej bazy wskazując na mapie zakres regionu. Możliwość zdefiniowania i przypisania wyznaczonego regionu do handlowca.

4. Zarządzanie zespołami

Definiowanie grup i nadawanie uprawnień segregując na podstawie poszczególnych rekordów w systemie.

crm zarządzanie zespołem

crm statystyki

5. Funkcja workflow

Workflow czyli inaczej procesy. Zapewnia automatyzację wielu procesów i wspomaga działania pracowników automatyzując ich pracę. Umożliwia tworzenie warunków, po spełnieniu których dokonywana jest akcja względem rekordu. Np. wysłanie maila, jeśli klienta przynieśliśmy do innej grupy.

6. Zarządzanie projektami

Tworzenie szablonów projektów ze standardowymi zadaniami do wykonania. Tworzenie szablonów dla procesów i procedur. 

crm zarządzanie projektami

7. Obsługa i promocja wydarzeń

Ewidencja i planowanie spotkań z klientami. Planowanie wydarzeń i masowa wysyłka zaproszeń na podstawie grup. Zbieranie potwierdzeń w udziału w wydarzeniu.

8. Tworzenie ofert

Tworzenie i archiwizowanie przygotowanych ofert. Wybór produktów z katalogów lub tworzenie własnych. Tworzenie umów na podstawie wygenerowanych ofert. Automatyczne wyliczanie i podsumowywanie rabatów. Możliwość tworzenia szablonów pdf i generowanie ich.

9. Katalogi produktów i usług

Baza wszystkich produktów i usług firmy. Eksport katalogu produktów do pliku CSV. Masowa aktualizacja i możliwość nadania hierarchii kategorii. 

10. Obsługa faktur

Obsługa faktur z możliwością wybór istniejących produktów z katalogów lub definiowanie pozycji przy wystawianiu faktury. Kontrola statusu płatności, automatyczne obliczanie netto, brutto i podatków. Eksport faktur do PDF. Wysyłanie faktur z poziomu modułu.

crm obsługa faktur

crm obsługa faktur 2

11. Portal klienta

Portal do komunikacji z klientem. Głównie po sprzedaży, do obsługi zgłoszeń serwisowych.

Rozwój SuiteCRM

System ten jest niezwykle elastyczny. Można dodawać i zmieniać jego funkcjonalności w zależności od potrzeb i wymagań klienta. Istnieje również możliwość integracji tego CRM z innymi programami lub systemami takimi jak np. GetResponse, Google AdWords, czy systemami klasy ERP.  

Posiada wiele pulpitów, na których użytkownik metodą „drag&drop” może umieszczać dashlety i mieć dostęp do potrzebnych mu informacji na wyciągnięcie ręki.

Dodatkowo została rozwinięta funkcjonalność zarządzania użytkownikami, dzięki czemu nie trzeba już każdemu pracownikowi z osobna przydzielać uprawnień do rekordów. Wystarczy utworzyć zespoły/grupy, którym można nadawać specyficzne uprawnienia.

Dlaczego RC Cloud poleca SuiteCRM

Mamy 12 lat doświadczenia we wdrażaniu oprogramowania open source dla biznesu. Już na wczesnym etapie wdrożenia, analizując potrzeby klienta potrafimy doradzić wybór właściwej platformy, oraz odpowiednio ją dostosować do Twojej firmy. Jeśli pominiemy drugi krok, okaże się, że pracownicy nie będą używać wdrożonego narzędzia i pieniądze oraz czas pójdą na marne.

System SuiteCRM jest obecnie najbardziej kompletnym rozwiązaniem spośród wiodących produktów wolnych od opłat licencyjnych. Jednak mimo wszystko, nie jest najlepszym rozwiązaniem dla każdej firmy. 

Dlatego umów się z nami na bezpłatną konsultację, podczas której opowiesz nam o Twoim projekcie. Dopiero wtedy na bazie wiedzy o Twoim projekcie i naszego doświadczenia, będziemy mogli odpowiedzieć na pytanie “Czy SuiteCRM, to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie”. Przy okazji uzyskasz bezpłatną wycenę wdrożenia. 

Odwiedź nas, zadzwoń, lub wypełnij formularz.

Adres
ul. Polna 92-96
62-800 Kalisz
Kontakt
+48 62 590 33 62
kontakt@rccloud.pl
Informacje o firmie
NIP: 61 82 112 273
REGON: 301 371 858