telefonia VOIPVOIP czyli Voice Over Internet Protocol jest technologią pozwalającą an przesyłanie dźwięków mowy za pośrednictwem łaczy internetowych z wykorzystaniem protokołu IP w warstwie sieci.

W kontekście przedsiębiorstwa główne zalety wykorzystania tej technologii to redukcja kosztów połączeń oraz  implementacja zaawansowancyh funkcjonalności central telefonicznych co w prostej linii najczęściej prowadzi do uruchomienia własnego Call Center.

Zasadnicze różnice między VOIP a telefonia stacjonarną;

  • W przeciwieństwie do tradycyjnych połączeń telefonicznych technologia VOIP charakteryzuje się niższym kosztem realizacji połaczeń szczególnie z telefonia stacjonarną.
  • Operatorzy VOIP pozwalaja na bezpłatne rozmowy w ramach sieci jednego operatora
  • VOIP jest niezależny od tradycyjnych operatorów, którzy często są krajowymi monopolistami
  • Możliwość implementacji w protokołach szyfrowanych oraz tunelach VPN daje większą prywatność
  • Mozliwośc korzystania z programów do obsługi VOIP bez konieczności posiadania telefonu daje pełna mobilność uzytkowników
  • Niski koszt infrastruktury w porównaniu z kosztem jej rozbudowy u tradycyjnych operatorów
  • Mozliwosć konfiguracji central oraz ich rozbudowy o dodatkowe usługi daje praktycznie nieograniczone mozliwości

Telefonia VOIP ma także kilka minusów:

  • Większa zawodność usług – choć z roku na rok usługi są coraz lepsze a poziom dostępności stale rośnie
  • W przypadku bardziej zaawansowanych implementacji konieczność zakupu drozszego sprzętu np.: telefonów dla uzytkownika końcowego

 

Co oferujemy?

Wykonujemy instalację oraz konfigurację central telefonicznych opartych na centrali Asterisk Lub FreePBX. Dobieramy sprzęt niezbedny do realizacji wskazanych przez klienta usług. Wykonujemy projekt instalacji oraz koncepcję wdrożenia na bazie sugestii klienta – zbieramy informacje, proponujemy rozwiazanie, wdrażamy. W razie potrzep wykonujemy integracje z systemami CRM. W naszych rozwiązaniach bazujemy na sprzęcie firmy Cisco – jesteśmy jednak otwarci na alternatywne rozwiązania.

Jednym słowem nasza oferta to kompleksowe wdrożenia (Asterisk lub FreePBX) technologii VOIP w przedsiębiorstwie.