SugarCRMSugarCRM jest wysokiej klasy systemem wspomagającym zarządzanie relacjami z klientem.Jest to produkt stworzony w Ameryce przez firmę o tej samej nazwie, czyli  SugarCRM Inc., której założycielami są John Roberts, Clint Oram i Jacob Taylor. Firma ta powstała w roku 2004 i rozwija obecnie 3 wersje tego systemu.

 

   System ten jest produktem typu Commercial Open Source, czyli jest dostępny w wersji komercyjnej jak i wersji darmowej, oraz oferuje on możliwość dowolnej modyfikacji jego kodu źródłowego, co pozwala na różnego rodzaju modyfikacje jego oraz integrację z innymi systemami.

 

Ogólnie mówiąc pozwala on na zarządzanie relacjami z klientem, dzięki gromadzeniu informacji o obecnych i potencjalnych partnerach, o odbiorcach i dostawcach usług. Ponadto umożliwia on na dowolne operowanie tymi informacjami co pozwala między innymi na prowadzenie kampanii masowego mailingu. Oferuje on również wsparcie na każdym etapie procesu sprzedaży. SugarCRM daje możliwość na szeroko pojętą analizę operacji wykonanych poprzez niego oraz wspiera proces decyzyjny. Pozwala on również na organizację czasu pracy dzięki kalendarzowi wydarzeń, który jest spersonalizowany pod danego użytkownika jak i jest dostępny globalnie. Posiada on również rozbudowany system powiadomień, dzięki czemu ma możliwość powiadamiania o różnego rodzaju spotkaniach itp. Dzięki temu, że system ten jest elastyczny i niezawodny zaufało już mu wiele firm.

 

Głównymi modułami wykorzystywanymi w systemie są:

  • Kontrahenciktóry to jest głównym zbiorem kluczowych informacji o kontrahentach; umożliwia na szybki podgląd oraz powiązanie obiektów z danym kontrahentem dzięki wykorzystaniu subpaneli z innych modułów; rejestruje wszystkie spotkania, rozmowy telefoniczne i inne wydarzenia związane z danym kontrahentem,
  • Kontakty zarządza osobami kontaktowymi kontrahentów; daje możliwość planowania  i śledzenia relacji z kontaktem,
  • Namiaryumożliwia kontakt z przyszłymi klientami, z którymi nie została nawiązana jeszcze współpraca; umożliwia automatyczną konwersje namiaru na kontakt w momencie nawiązania współpracy,
  • Szanse sprzedażowe generuje interaktywny raport sprzedażowy; pozwala na przypisanie szans sprzedażowych do kontrahentów, kontaktów, projektów oraz namiarów,
  • Raportypozwala na generowanie raportów z wszystkich obszarów systemu, 
  • Wydarzenia (kalendarz) – pozwala na zapisywanie odbytych jak i przyszłych spotkań, rozmów itp.; powiadamia o nadchodzących wydarzeniach,
  • Dokumentyumożliwia przechowywanie plików takich jak arkusze kalklulacyjne, pliki tekstowe i graficzne itp.; umożliwia współdzielenie dokumentów w przedsiębiorstwie,
  • Zgłoszenia i naprawa błędów – umożliwia przyjmowanie zgłoszeń od kontrahentów co pozwala na utrzymanie dobrych relacji; kontrole statusu zgłoszenia;

Zapewniamy wsparcie w zakresie instalacji systemu,  wdrożenie oraz wprowadzanie modyfikacji.